Divriteņu metināšanas metodes

Mūsu blogs pārstāv paštaisītus baikus un es domāju būtu interesanti uzzināt par lodēšanas metodēm mūsu lasītājiem. Šobrīd ir trīs populārākie rāmju metināšanas principi – TIG (lokmetināšana), cietlodēšana (lūdzu, mani informēt ja šīs vārds nav pareizs. Krieviski bus высокотемпературная пайка), lugged construction. TIG— metināšanā ar volframa elektrodu inertās gāzes vidē, (argonā). TIG metode ar patstavīgu stravu (TIG-DC) tiek izmantota tērauda metināšanai. TIG- AC tiek izmantota alumīnija sakausējumiem. Šuves pēc TIG atsķiras ar parsteidzoši augstu kvalitāti un tīrību. Jo izdedžu trāpījuma varbūtība metinājumu šuvē izslēdzas pilnībā. TIG metodes plusi:

  • akurāta metinājumu šuve
  • šļakatu neesamība
  • neliela biezuma detaļu metinājums
  • labāka loka pārvalde

TIG metodes mīnusi:

  • liela pieredze metinātājam
  • zema ražotspēja
  • gāzbalons
TIG

TIG

Pie cietlodēšanas metodes izmantošanas caurumus starp metāliskām detaļām aizpilda ar cita metāla speciālu kausējumu, kurš saslapina salodējamo detaļu (kā likums lodēšanas temperatūra 450 °C un augstāk) līmeņus. Tāds kausējums dēvējas par lodmetālu. Par lodmetālu var kalpot dažādi metāli. Bronza/ Misiņš ka lodmetāls Lodēšanai ar bronzu tiek izmantota temperatūra no 800 °C līdz 1000 °C, kas var izraisīt pie tērauda degšanas un postīt aizsardzības detaļu īpašības. Savienojumi kuri tiek izveidoti ir izturīgi slodzēm, kurām tiek pakļauts velosipēda rāmis. Ka arī bronzas cena manāmi zemāk, nekā sudraba, kurš tāpat var būt izmantots, kā lodmetāls. Liela daļa masveida izlaižamo rāmju, kurus jūs varat atrast tirgū lodējams ar misiņu. Sudrabs Lodēšana ar sudrabotajiem lodmetāliem ļauj izmantot zemākas temperatūras un pie tam saņemt izturīgākas šuves. Sudrabotie lodmetāli kūst un tek pie temperatūrām manāmi zemāku, nekā bronzas-misiņu lodmetāls, un labāk aiztek tievos savienojumos. Divi šie faktori palielina savienojuma izturību. Kā likums, lodmetāls sudrabotajam ielodējumam satur no 60%  līdz 20% sudraba, pārējs varbūt vars, cinks, niķels un alva. Salodējuma tuvumā paliek apdeguma zona, bet metāla paresninājums kompensē izturības zaudējumu. Niķelis/ Sudrabs Tādi lodmetāli ir sastopami daudz retāk, nekā divi augstāk minēti. Pie šā lodmetāla ļoti plašs temperatūru diapazons — no 650 °C līdz 970 °C.

Fillet Brazed

Fillet Brazed

Lugged construction metode pārstāv trubu savienojumu ar speciāliem mezgliem (tie dēvējas Lug) velosipēdu rāmja konstruēšanai. Šī metode bija galvena no paša sākuma velosipēdu rāmju konstruēšanā. Rāmju trubu piestiprināšanai tiek izmantota lodēšana (ar sudrabu vai misiņu). Tādu mezglu virpošana ir atsevišķs ražošanas aspekts, bet uz dārgiem custom-rāmjiem brīžam var redzēt īstus mākslas darbus. Tāda savienojuma galvenā ērtība ir atsevišķu trubu aizstāšanas vienkāršība.

Lugged construction

Lugged construction

Nobeigumā gribu pateikt, ka paši mēs pagaidām neizmantojam nevienu no šīm metodēm. Mums nepietiek ne laika, ne naudas, lai apgūtu šīs metodes. Pāši mēs stradajam ar MIG/ MAG metināšanu. Par mūsu šuvēm varat spriest paši lasot blogu. Par izturību varu pateikt, ka neviens tehniskais mezgls nelūza nevienu reizi. Materiāls paņemts no cyclepedia.ru pārtulkojis www.bent.lv