Benti no Garkalnes.

[:LV]Pagajušas nedēļas beigās nedaudz pavizinājamies pa Maskavas ielas parku kopā ar Vladimiru, kurš arī konstruē un būvē bentus. Pats viņš ir no Garkalnes, inžinieris pēc specialitātes.


Viņam ir divi benti, abi īsbāznieki ar aizmugurējo piedziņu.
Pirmais iznācis ne visai veiksmīgs jo bija problēmas ar vadamību un pedāļi ir pārāk augsti virs sēdekļa līnijas. Tas tika taisīts no «Турист» rāmja un detaļām. Neesmu ar to braukājis, tāpēc neko īpašu par to pateikt nevaru.

Otrais jau ir daudz labak uzbūvēts un par rekorda īso laiku — 3 dienām.
Priekšējais ritenis 20″, aizmugurējāis — 26″. Viss no tērauda, rāmja truba ir 45*1.5, un tajā ielikta vēl viena truba 42*1.5 pie kuras piestiprināts pedāļu mezgls. Aizmugurējāis svārsts taisīts no tās pašas trubas ka rāmis. Ar rāmi savienots ar M8 skrūvi bez jebkādām papildus konstrukcijām, izņēmot to, ka caurumā kur iziet skrūve iemetināta neliela trūbiņa.
Stūres šarnīrs iemetināts rāmja caurumā, kura tika izgriezta ar Rūpniecības lāzeri. Aizmugurējie uzgaļi (tur kur stiprina ratu) no, ka man izlikās 6mm tērauda plāksnes, salocīti 45 grādu leņķī un piemetināti pie svārsta trubām. Tajos piestiprināts aizmugurējā pārslēdzēja stiprinājums.
Sēdeklis no kokskaidu plāksnēm vai finiera (nesapratu īsti kas tur bija). Vienkārši pieskrūvēts pie rāmja ar dažām M8 skrūvēm.
Dakša no parastā divriteņa, nedaudz pārtaisīta.

Šajā konstrukcijā visu bojā aizmugurējā svārsta šarnīrs — tas kustās uz sāniem uz ko aiziet sava daļa enerģijas. Vēl svārsta atspere saspiežas griežot pedāļus — arī enerģijas zudumi. Bents būtu daudz ātrāks un stabilāks ja to visu izlabot. Tomēr pat ar tādiem mīnusiem sanāca pilnīgi bez grūtībām īsā distancē attīstīt 26 kmst. Viegli uzbraucu arī 12% pacēlumā.
Aizmugurējā suspensija ir tik mīksta, ka pat nesapratu, kas par pārsegumu bija Maskavas ielā. Izskatijās ka bruģis, bet braucu kā pa asfaltu. Pagaidām tas nobraucis ap 400km

Cerams ka Vladimirs mūs vēl iepriecinās ar savām konstrukcijām un novēlam viņam daudz panākumus.

[:Ru]Pagajušas nedēļas beigās nedaudz pavizinājamies pa Maskavas ielas parku kopā ar Vladimiru, kurš arī konstruē un būvē bentus. Pats viņš ir no Garkalnes, inžinieris pēc specialitātes.

Viņam ir divi benti, abi īsbāznieki ar aizmugurējo piedziņu.
Pirmais iznācis ne visai veiksmīgs jo bija problēmas ar vadamību un pedāļi ir pārāk augsti virs sēdekļa līnijas. Tas tika taisīts no «Турист» rāmja un detaļām. Neesmu ar to braukājis, tāpēc neko īpašu par to pateikt nevaru.

Otrais jau ir daudz labak uzbūvēts un par rekorda īso laiku — 3 dienām.
Priekšējais ritenis 20″, aizmugurējāis — 26″. Viss no tērauda, rāmja truba ir 45*1.5, un tajā ielikta vēl viena truba 42*1.5 pie kuras piestiprināts pedāļu mezgls. Aizmugurējāis svārsts taisīts no tās pašas trubas ka rāmis. Ar rāmi savienots ar M8 skrūvi bez jebkādām papildus konstrukcijām, izņēmot to, ka caurumā kur iziet skrūve iemetināta neliela trūbiņa.
Stūres šarnīrs iemetināts rāmja caurumā, kura tika izgriezta ar Rūpniecības lāzeri. Aizmugurējie uzgaļi (tur kur stiprina ratu) no, ka man izlikās 6mm tērauda plāksnes, salocīti 45 grādu leņķī un piemetināti pie svārsta trubām. Tajos piestiprināts aizmugurējā pārslēdzēja stiprinājums.
Sēdeklis no kokskaidu plāksnēm vai finiera (nesapratu īsti kas tur bija). Vienkārši pieskrūvēts pie rāmja ar dažām M8 skrūvēm.
Dakša no parastā divriteņa, nedaudz pārtaisīta.

Šajā konstrukcijā visu bojā aizmugurējā svārsta šarnīrs — tas kustās uz sāniem uz ko aiziet sava daļa enerģijas. Vēl svārsta atspere saspiežas griežot pedāļus — arī enerģijas zudumi. Bents būtu daudz ātrāks un stabilāks ja to visu izlabot. Tomēr pat ar tādiem mīnusiem sanāca pilnīgi bez grūtībām īsā distancē attīstīt 26 kmst. Viegli uzbraucu arī 12% pacēlumā.
Aizmugurējā suspensija ir tik mīksta, ka pat nesapratu, kas par pārsegumu bija Maskavas ielā. Izskatijās ka bruģis, bet braucu kā pa asfaltu. Pagaidām tas nobraucis ap 400km

Cerams ka Vladimirs mūs vēl iepriecinās ar savām konstrukcijām un novēlam viņam daudz panākumus.

[:]