Rīgā jauns FWD bents.

[:LV]Pagajušjā nedēļā tika pabeigts jauns bents ar priekšējo piedziņu. To uzbūvējis benta ar kardanu autors Vilis.

Kopumā sanācis diezgan ātrs apparāts. Pateicoties 26» riteņiem ar labam riepām (uzlikti t.s. sliki) 25-30 km/st ir komfortabls ātrums. Vismaz man vajadzēja piepūlēties lai ar parasto divriteni turētos Vilim blakus. Ir aizmugurējā suspensija kurā elastīgais elements ir līdzīgs polietilēnam polimērs. Rāmis ir no tērauda. Svars precīzi nav zināms, pēc izjūtām ap 18kg. 7 pārnesumus nodrošina Nexus rumba. No tās tika izņemtas bremzes ar cerību nodrošināt brīvo pedāļu kustību atpakaļ, kas nepieciešams startējot. Bet šī iecere neizdevās, pagriežot pedāļus atpakaļ, tos jāpagriež tikpat tālu uz priekšu un tikai tad griezēj moments tiek nodots uz ratu. Uzsākt braukt ar bentu ir grūti. Vieglāk nekā ar pitonu bet tomēr grūtāk salīdzinājumā ar bentiem kuriem ir aizmugurēja piedziņa. Attīstot ātrumu tas paliek diezgan stabils un vadāms. Sākumā bija problēma ar stūres stīvumu. Stūre ir izgatavota no 20-22mm trubas, kas ir pa tievu. Kā arī stūres iznesums nenodrošina pietiekami labu stiprinājumu. Pagriežot stūri tas deformējas un rats «kavējās» pagriezienā. Tagad šī problēma ir izlabota. Braucot no kalna, starp citu, ļoti labi var just cik daudz guļošie divriteņi vinnē aerodinamikas ziņā parastajiem divriteņiem. tas aizripo daudz tālāk un ar mazāko piepūli brauc ātrāk. Suspensija ir diezgan cieta. Ar to pietiek lai bents lieki nešūpotos uz nelieliem ceļa nelīdzenumiem, bet tā labi mīkstina triecienus kuri rodas nobraucot, piemēram, no ietves. Suspensijas šarnīrs sastāv no ass, kura uztaisīta izmantojot virpu, no diviem radiāliem gultņiem un pāris paplāksnītēm. Konstrukcija laba, pietiekami viegla un izturīga. Varēto to rekomendēt visiem. Stūres šarnīrs arī viss pilnībā taisīts paša spēkiem, izmantojot virpu. Sēdeklis standarta, no alumīnija, izgriezts uz plazmas griezēja un sametināts. Tā attālumu no pedāļiem var mainīt.[:Ru]Pagajušjā nedēļā tika pabeigts jauns bents ar priekšējo piedziņu. To uzbūvējis benta ar kardanu autors Vilis.

Kopumā sanācis diezgan ātrs apparāts. Pateicoties 26» riteņiem ar labam riepām (uzlikti t.s. sliki) 25-30 km/st ir komfortabls ātrums. Vismaz man vajadzēja piepūlēties lai ar parasto divriteni turētos Vilim blakus. Ir aizmugurējā suspensija kurā elastīgais elements ir līdzīgs polietilēnam polimērs. Rāmis ir no tērauda. Svars precīzi nav zināms, pēc izjūtām ap 18kg. 7 pārnesumus nodrošina Nexus rumba. No tās tika izņemtas bremzes ar cerību nodrošināt brīvo pedāļu kustību atpakaļ, kas nepieciešams startējot. Bet šī iecere neizdevās, pagriežot pedāļus atpakaļ, tos jāpagriež tikpat tālu uz priekšu un tikai tad griezēj moments tiek nodots uz ratu. Uzsākt braukt ar bentu ir grūti. Vieglāk nekā ar pitonu bet tomēr grūtāk salīdzinājumā ar bentiem kuriem ir aizmugurēja piedziņa. Attīstot ātrumu tas paliek diezgan stabils un vadāms. Sākumā bija problēma ar stūres stīvumu. Stūre ir izgatavota no 20-22mm trubas, kas ir pa tievu. Kā arī stūres iznesums nenodrošina pietiekami labu stiprinājumu. Pagriežot stūri tas deformējas un rats «kavējās» pagriezienā. Tagad šī problēma ir izlabota. Braucot no kalna, starp citu, ļoti labi var just cik daudz guļošie divriteņi vinnē aerodinamikas ziņā parastajiem divriteņiem. tas aizripo daudz tālāk un ar mazāko piepūli brauc ātrāk. Suspensija ir diezgan cieta. Ar to pietiek lai bents lieki nešūpotos uz nelieliem ceļa nelīdzenumiem, bet tā labi mīkstina triecienus kuri rodas nobraucot, piemēram, no ietves. Suspensijas šarnīrs sastāv no ass, kura uztaisīta izmantojot virpu, no diviem radiāliem gultņiem un pāris paplāksnītēm. Konstrukcija laba, pietiekami viegla un izturīga. Varēto to rekomendēt visiem. Stūres šarnīrs arī viss pilnībā taisīts paša spēkiem, izmantojot virpu. Sēdeklis standarta, no alumīnija, izgriezts uz plazmas griezēja un sametināts. Tā attālumu no pedāļiem var mainīt.[:]